Όπως ανέφερε ο Νο 2 του σχηματισμού της εκπαιδευτικής πτήσης, στην οποία μετείχε το F-4 και ο οποίος ενημέρωσε και για την πτώση, δεν έγινε χρήση του συστήματος αυτόματης εκτίναξης σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης.
Οι αρχές γνωρίζουν που ήταν το τελευταίο στίγμα του αεροσκάφους και εκεί εστιάζουν τις εντατικές έρευνες από αέρος και θαλάσσης στις οποίες μετέχουν 2 ελικόπτερα Agusta ΑΒ-205 της Πολεμικής Αεροπορίας, 1 ελικόπτερo Σικορσκι S-70 του Πολεμικού Ναυτικού, καθώς και πλωτά μέσα του Λιμενικoύ, ενώ σε μέγιστη ετοιμότητα βρίσκεται ένα C-130 και μια φρεγάτα του Πολεμικού Ναυτικού και όπως λένε θα τηρηθεί απόλυτα το πρωτόκολλο έρευνας-διάσωσης.
Σύμφωνα με τις πληροφορίες η εκπαιδευτική πτήση θεωρείται πτήση-ρουτίνας για τους έμπειρους ιπταμένους οι οποίοι απογειώθηκαν στις 10.15 και 15’ μετά κατέπεσαν 25 ναυτικά μίλια νότια του αεροδρομίου Ανδραβίδας. Έκτοτε σήμανε συναγερμός και το μεγάλο στοίχημα και ελπίδα είναι να βρεθούν σώοι.
Οι καρικές συνθήκες είναι καλές. Ωστόσο σύμφωνα με τις πληροφορίες είναι μια δύσκολη επιχείρηση εφόσον οι δύο ιπτάμενοι δεν εντοπιστηκαν από την πρώτη στιγμή.
Για τα πιθανά αίτια του ατυχήματος μίλησε στην ΕΡΤ ο αμυντικός αναλυτής, Κώστας Ιατρίδης, ο οποίος είχε επιβιώσει από παρόμοια συντριβή. «Όταν πετάς με μεγάλες ταχύτητες και κάνεις στροφές, ελιγμούς και με πολλά G ανά πάσα στιγμή υπάρχει το ενδεχόμενο να γίνει το ατύχημα. Μπορεί να υπάρχει και άλλο πρόβλημα, όπως μια βλάβη στα πηδάλια», πρόσθεσε ο κ. Ιατρίδης, επισημαίνοντας ότι αυτό μένει να διευκρινιστεί .
Η Πολεμική Αεροπορία ξαναζεί σήμερα την τραγική στιγμή της πτώσης ενός F-4 Φάντομ μετά από 19 χρόνια. Η τελευταία φορά που ένα F-4 Φάντομ είχε συντριβεί (όπως σήμερα) ήταν στις 15 Ιουνίου 2004. Τότε ένα μαχητικό αεροσκάφος F-4 Φάντομ συνετρίβη στον Παρνασσό. Στην περίπτωση εκείνη και οι δυο χειριστές του εν λόγω αεροσκάφους της Πολεμικής Αεροπορίας, έχασαν τη ζωή τους.
ΠΗΓΗ: ΕRT-NEWS