Κικίλιας: Θέλουμε και ποιότητα και ποσότητα στον τουρισμό

Με τη φράση «δεν θέλουμε να ξεζουμίσουμε τη χώρα και τις δυνατότητες της και να αφήσουμε αποκαΐδια σε ένα ή δυο χρόνια», ο υπουργός Τουρισμού, Βασίλης Κικίλιας, μίλησε για τη σημασία της αυθεντικότητας «τον τρόπο με τον οποίο θα προσεγγίσουμε ταξιδιώτες με όλο και μικρότερο περιβαλλοντικό αποτύπωμα», και της τουριστικής εμπειρίας «που έρχεται να συνδεθεί με όλους τους παραγωγικούς κλάδους της ελληνικής οικονομίας».

Μιλώντας από το βήμα του τουριστικού συνεδρίου που υλοποιείται στο πλαίσιο της 36ης Philoxenia στο Διεθνές Εκθεσιακό Κέντρο Θεσσαλονίκης, με θέμα «Τουρισμός Εμπειρίας, Αναζητώντας την Αυθεντικότητα», ο κ. Κικίλιας εξήρε τον ρόλο των εκθέσεων Philoxenia-Hotelia και απευθυνόμενος στους διοργανωτές ΔΕΘ-Helexpo, υπογράμμισε:«Δεν έχετε τίποτα να ζηλέψετε από τις μεγάλες εκθέσεις του εξωτερικού». Επιπλέον, σημειώνοντας ότι προτεραιότητα του ταξιδιώτη φέτος εξακολουθεί να είναι η ασφάλεια, λόγω της πανδημίας του κορονοϊού, ο κ. Κικίλιας τόνισε ότι «ο τρόπος που χειρίζεστε την έκθεση δείχνει πόσο επαγγελματίες μπορούμε να είμαστε, προσφέροντας υψηλού επιπέδου υπηρεσίες και στη βάση της ποιότητας».

Αναφερόμενος στις επισκέψεις του στα περίπτερα της διεθνούς έκθεσης, ο υπουργός Τουρισμού επισήμανε ότι τα τοπικά προϊόντα είναι αυθεντικότητα και τουριστική εμπειρία και συνδέονται με την τοπική παραγωγή, την μεταποίηση, το εμπόριο, τους επιχειρηματίες στις τουριστικές περιοχές και τα παραδοσιακά ταβερνάκια «που θέλουμε να προστατεύουμε». Στο πλαίσιο αυτό, υπογράμμισε τον μοναδικό τρόπο με τον οποίο προσφέρεται η φιλοξενία στην Ελλάδα, που όπως πρόσθεσε, «μας κάνει να ξεχωρίζουμε από κάποιο τυποποιημένο γιγάντιο ξενοδοχειακό συγκρότημα, το οποίο είναι χτισμένο στις ακτές μια άλλης μεσογειακής χώρας».

Αναφερόμενος στη νέα καμπάνια που θα «τρέξει» το υπουργείο Τουρισμού σε συνεργασία με τον ΕΟΤ από το επόμενο διάστημα και για πρώτη φορά, ο κ. Κικίλιας τόνισε ότι αφορά αποκλειστικά το τετράμηνο χειμερινών διακοπών «για να δούμε τις μοναδικές ομορφιές, τις νοστιμιές και τις δυνατότητες περιήγησης σε πανέμορφες τοποθεσίες της Β. Ελλάδας, να τις κάνουμε γνωστές στον κόσμο, να φτιάξουμε μικρές και μεγάλες ιστορίες από αυτό», σημείωσε χαρακτηριστικά.

Γιατί ξαφνικά όλοι θέλουν να έρθουν Ελλάδα και αυξάνονται οι πτήσεις;

Διερωτώμενος «γιατί ξαφνικά όλοι θέλουν να έρθουν εδώ, γιατί αυξάνονται οι πτήσεις;», ο κ. Κικίλιας τόνισε ότι «μεγάλοι παίκτες μετά την εμπειρία του 2021 βλέπουν έτσι τη χώρα». Υπογραμμίζοντας δε ότι πεποίθηση της ελληνικής κυβέρνησης αποτελεί ότι δεν είναι μια «παροδική τάση», ο κ. Κικίλιας υπογράμμισε ωστόσο ότι «στρατηγικά πρέπει να εξασφαλίσουμε και να μεγαλώσουμε την επόμενη χρονιά τη δημοφιλία της Ελλάδας, αυξάνοντας τους επισκέπτες και φωτίζοντας όλες τις περιοχές της χώρας που μπορούν να προσφέρουν μοναδικές εμπειρίες». Στο πλαίσιο αυτό, σημειώνοντας ότι λόγω της covid-19, αλλά και της αδυναμίας άλλων μεσογειακών χωρών να «ανοίξουν τις πόρτες τους» στους ταξιδιώτες ήρθαν φέτος στην Ελλάδα, ο κ. Κικίλιας τόνισε ότι «αυτούς τους επισκέπτες δεν πρέπει να τους χάσουμε, αλλά να τους πολλαπλασιάσουμε. Θέλουμε και ποιότητα και ποσότητα στον τουρισμό», σημείωσε.

Μεταξύ άλλων, στην ομιλία του ο υπουργός Τουρισμού επανέλαβε ότι στο πλαίσιο της τουριστικής ανάπτυξης της Θεσσαλονίκης και της Κεντρικής Μακεδονίας, συζητήθηκε με την αεροπορική εταιρεία Emirates η πιθανότητα της αεροπορικής σύνδεσης του Ντουμπάι με τη Θεσσαλονίκη, μετά και την επιτυχία των αεροπορικών δρομολογίων Ντουμπάι – Αθήνα – Νέα Υόρκη.

«Αν δεν ήμασταν ασφαλής χώρα πέρυσι, δεν θα ανοίγαμε ούτε το 2021 όπως το έπαθαν ανταγωνίστριες χώρες», επεσήμανε από το βήμα του συνεδρίου ο γενικός γραμματέας του ΕΟΤ, Δημήτρης Φραγκάκης. Αφού δε αναφέρθηκε στην καμπάνια που θα «τρέξει» για πρώτη φορά φέτος για το χειμώνα, για την ηπειρωτική χώρα, ο ίδιος, προανήγγειλε ότι θα ακολουθήσει και δεύτερη για τα city break, των Αθήνας και Θεσσαλονίκης, αλλά και άλλων πόλεων της χώρας. Αναφερόμενος δε στο θέμα του συνεδρίου, ο κ. Φραγκάκης υπογράμμισε ότι «αυθεντικότητα και τουριστική εμπειρία» βρίσκονται στην καρδιά της τριετούς στρατηγικής προβολής του ΕΟΤ. «Δεν προβάλουμε πια μόνο ήλιο και θάλασσα, αλλά και αυτό που δεν ξέρει ο κόσμος, την αυθεντικότητα, τη ξεχωριστή ταυτότητα, τους ανθρώπους, αυτό που μας κάνει να ξεχωρίζουμε και να είμαστε ένας από τους σημαντικότερους τουριστικούς προορισμούς του κόσμου. Στο χέρι μας είναι να κάνουμε τη χώρα ακόμη πιο σημαντικό προορισμό την επόμενη πενταετία», υπογράμμισε χαρακτηριστικά.

Την πεποίθησή του ότι το 2022 «θα αγναντεύουμε και χωρίς μάσκες το μέλλον με μεγαλύτερη αισιοδοξία», εξέφρασε ο τομεάρχης Τουρισμού της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας, Αλέξανδρος Θάνος, επαναλαμβάνοντας ότι την επόμενη χρονιά «φιλοδοξούμε ενάντια σε όλες τις μελέτες, την επανάκτηση του χαμένου εδάφους, να φτάσουμε δηλαδή και γιατί όχι να ξεπεράσουμε τα νούμερα του 2019, οπότε αθροίστηκαν σε 2,3 δισ. ευρώ τα έσοδα στο ΑΕΠ της περιφέρειας από τον τουρισμό».

Από την πλευρά του, ο δήμαρχος Επιδαύρου, Τάσος Χρόνης, τόνισε ότι εκτός από το αρχαίο Θέατρο η Επίδαυρος έχει πολλά ακόμη να επιδείξει και αναφέρθηκε σε ένα τριήμερο αθλητικό γεγονός που διοργανώνεται κάθε χρόνο στην περιοχή, το οποίο όπως υπογράμμισε, βάσει μελέτης «προσδίδει συνολικά έσοδα ύψους 630.000 ευρώ, άμεσα και έμμεσα στην τοπική κοινωνία». Υπενθυμίζεται ότι ο δήμος Επιδαύρου είναι ο τιμώμενος στην φετινή 36η Philoxenia.

Κηρύσσοντας την έναρξη των εργασιών του συνεδρίου, ο διευθύνων σύμβουλος της ΔΕΘ-Helexpo, Κυριάκος Ποζρικίδης, σημείωσε ότι δεύτερη μέρα σήμερα της 36ης Philoxenia «η χθεσινή ημέρα πήγε εξαιρετικά καλά, παρά τις δυσκολίες της πανδημίας και πραγματοποιήθηκαν ήδη τα μισά από τα προγραμματισμένα ραντεβού μεταξύ εκθετών και εμπορικών επισκεπτών, που στο σύνολό τους ανέρχονται σε 2.500». Μεταξύ άλλων, αναφέρθηκε στο νέο εκθεσιακό και συνεδριακό κέντρο και επανέλαβε ότι βάσει προγραμματισμού αναμένεται το 2026.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Ακολουθήστε ΤΟ ΖΙΖΑΝΙΟ στο Facebook

Ακολουθήστε ΤΟ ΖΙΖΑΝΙΟ στο Twitter

Ακολουθήστε ΤΟ ΖΙΖΑΝΙΟ στο Instagram

Cookie policy
We use our own and third party cookies to allow us to understand how the site is used and to support our marketing campaigns.